آرشیو خبر ا مطالب آموزشی ا حوزه عملیات ا حوزه پیشگیری ا مدیر عامل ا تماس با ما ا پست الکترونیک                                                                              صفحه اول ا بازگشت به آرشیو

 

 

 

 

 

  گرامیداشت روز آتش نشانی و ایمنی            چهارشنبه        (7/7/89)           
 

بمناسبت گرامیداشت روز آتش نشانی و ایمنی ، مراسمی با حضور مسئولین استان و آتش نشانان در سالن شهرداری بندرعباس برگزار شد . پس از تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم و پخش سرود ملی ، رسماً برنامه آغاز گردید و  شهردار بندرعباس اولین سخنران این مجلس بود . وی ضمن قدردانی از حضور مدعوین ، به صورت کوتاه به وضعیت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس اشاره نمود . سلطان زاده با بیان اینکه هر چند با افتتاح ایستگاه شماره 8 به استانداردهای جهانی تعداد ایستگاه با جمعیت موجود شهر دست خواهیم یافت اما با توجه به گسترش و توسعه بافت شهری در قسمت شمال ، بایستی تمهیدات متناسب در نظر گرفته شود . وی از تلاش آتش نشانان و مدیریت آن تشکر کرد و سازمان آتش نشانی را یکی از بهترین ادارات تحت پوشش شهرداری ، عنوان نمود .

در ادامه برنامه فیلم گزیده حوادث رخ داده از مهر سال پیش تا امسال پخش گردید . لحظاتی همراه با شادی و غم که در آن تلاش آتش نشانان برای نجات جان و مال شهروندان به نمایش گذاشته شد .

معاون عمرانی استانداری هرمزگان دیگر سخنران مراسم بود . وی در طلیعه سخن از هفته دفاع مقدس یاد کرد و رشادتهایی که فرزندان این مرز و بوم در دوره هشت سال دفاع از مهین اسلامی بر جای گذاشتند . نصوری با اشاره به اهمیت تامین ایمنی در شهر ، وجود سازمان آتش نشانی را از ضرورتهای نخست یک شهر عنوان نمود . ایشان کار آتش نشان را حساس توصیف نمود چرا که  خدمات خود را در زمانی که شهروند در بدترین شرایط روحی قرار دارد ارائه می نماید . معاون عمرانی استانداری  در ادامه صحبتهایش به خدمات سازمان آتش نشانی بندرعباس در خارج از شهر اشاره کرد و بازتاب عملیات این سازمان را در اذهان مردم استان از جمله در آتش سوزی باغات رودان را مثبت ارزیابی نمود .

اهداء لوح سپاس ، قسمت پایانی مراسم را به خود اختصاص داد . معاون عمرانی استانداری ، فرماندار بندرعباس ، رئیس شواری شهر و شهردار بندرعباس جهت اهداء لوح و جوایز در جایگاه قرارگرفتند . آتش نشانان فداکار ، ایستگاه آتش نشانی برتر ، سازمانهای برتر که بیشترین همکاری را با سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس  را داشته اند ، برخی از مسئولین شهرداری از جمله مواردی بودند که جهت اهداء لوح تقدیر و جوائز به جایگاه خوانده شدند .

با اتمام مراسم گرامیداشت در سالن ، مدعوین به سمت محل اجرای آئین افتتاح و شروع به کار 9 دستگاه خودرو اطفائی پیشرو و ورود آنها به ناوگان ایستگاهها و نیز افتتاح ایستگاه شماره 8 سالن را ترک نمودند .  این خودروها از محل درآمدهای شهرداری و با هدف استفاده در معابر کوچک شهری ، خردیداری و تجهیز شده اند .

در پایان نیز ، مراسم افتتاح ایستگاه شماره 8 برگزار شد . این ایستگاه آتش نشانی در شهرک صنعتی شماره یک واقع در جاده بندرعباس سیرجان و با حمایت مدیریت شرکت شهرکهای صنعتی راه اندازی شده است . ایستگاه مجهز به یکدستگاه خودرو اطفائی ترکیبی می باشد که در آن سه راننده و شش آتش نشان در سه شیفت کاری ، وظیفه عملیات را به عهده خواهند داشت . آئین افتتاح ایستگاه به دست فرماندار شهرستان بندرعباس صورت پذیرفت .  اجرای مانور آتش نشانی ، حریق فرضی منزل مسکونی و یک فروند قایق در مجاورت ایستگاه شماره هشت آخرین برنامه این مراسم بود .

 

   

صفحه اول ا بازگشت به آرشیو

 

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است .