آرشیو خبر ا مطالب آموزشی ا حوزه عملیات ا حوزه پیشگیری ا مدیر عامل ا تماس با ما ا پست الکترونیک                                                                              صفحه اول ا بازگشت به آرشیو




















 

 

 

  گزارش مراسم روز آتش نشانی و ایمنی          پنجشنبه    (90/7/7)           

هفتم مهر ماه که روز آتش نشانی و ایمنی نام گذاری شده است بهانه ای است تا هر ساله از زحمات و ایثارگری آتش نشانان تجلیل شود . سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس ، امسال نیز همچون سالهای گذشته از چند ماه پیش مقدمات برپایی مراسم و گردهمایی را در دستور کار قرار داد که به صدا در آوردن زنگ ایمنی در مدارس ، اجرای مراسم در سالن شهرداری ، اهدای لوح تقدیر به کارکنان ، تجلیل از بازنشستگان ، مراسم کلنگ زنی ایستگاه شماره 9 و رونمایی از تندیس آتش نشان از جمله برنامه های این روز بود .

سرآغاز برنامه ها ، اجرای مراسم نمادین به صدا در آوردن زنگ ایمنی در مدرسه راهنمایی دخترانه شهدای 12 تیر بود که رآس ساعت 7:30 صبح با حضور فرماندار شهرستان بندرعباس ، مدیرعامل سازمان آتش نشانی ، معاون فرهنگی آموزش آموزش و پرورش استان و رئیس ناحیه 2 آموزش و پرورش شهرستان ، به اجرا در آمد . در خاتمه این مراسم یک مانور آتش نشانی توسط آتش نشانان داوطلب که از دانش آموزان همین مدرسه بودند به نمایش گذاشته شد .

مراسم اصلی روز آتش نشانی و ایمنی همچون دو سال گذشته در سالن فردوسی شهرداری بندرعباس و با حضور مسئولین استانداری ، شهرداری و نیز کارکنان سازمان آتش نشانی ، ساعت 9 صبح با پخش تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و سرود ملی کار خود را آغاز کرد .

آقای سلطان زاده شهردار بندرعباس ، اولین سخنران این مراسم بود . وی ضمن تقدیر و تشکر از اقداماتی که در مجموعه شهرداری و سازمان آتش نشانی در جهت بالا بردن سطح ایمنی شهر صورت گرفته ، افزود تلاشها ادامه خواهد داشت تا به استاندارد مناسب با وضعیت بافت شهری موجود ، دست یابیم .

پس از سخنان شهردار بندرعباس ، گزیده فیلم حوادث و آتش سوزی یکسال گذشته که در شهر بندرعباس اتفاق افتاده بود به صورت فیلم به نمایش در آمد .

سخنران بعدی آقای رضایی معاون عمرانی استانداری بود که در زمینه ضرورتهای ایمنی و شغل سخت آتش نشانان ، به ایراد سخن پرداخت .

اعطای لوح تقدیر و هدایا به نفرات برتر تست آمادگی جسمانی ، کارمندان نمونه ، فارغ التحصیلان رشته کاردانی آتش نشانی ، بازنشستگان و اعطای درجات جدید به کارکنان ، حسن ختام این مراسم بود . رونمایی از تندیس یادبود آتش نشان در بلوار امام خمینی و کلنگ زنی ایستگاه شماره 9 در بلوار امام حسین (ع) برنامه های پایانی روز آتش نشانی و ایمنی سال 1390 بود . گفتنی است در محل کلنگ زنی ایستگاه شماره 9 ، مانور عملیاتی خاموش کردن آتش ، توسط گروه موتورسوار آتش نشان و با استفاده از دستگاه AFT به اجرا درآمد .

صفحه اول ا بازگشت به آرشیو

 

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است .