آرشیو خبر ا مطالب آموزشی ا حوزه عملیات ا حوزه پیشگیری ا مدیر عامل ا تماس با ما ا پست الکترونیک                                                                              صفحه اول ا بازگشت به آرشیو

 

 

 

 

  گرامیداشت روز آتش نشانی و ایمنی           جمعه (7/7/91)                      

همزمان با میلاد با سعادت امام هشتم علی بن موسی الرضا (ع) مراسم گرامیداشت روز آتش نشانی و ایمنی برگزار گردید . این جشن با حضور آتش نشانان و خانواده های آنان در کنار مسئولین استان و شهر بندرعباس در تالار شهید آوینی به اجرا در آمد . آقای سلطان زاده شهردار بندرعباس اولین سخنران بود که پس از تبریک بمناسبت فرا رسیدن میلاد امام رضا (ع) و نیز گرامی داشتن هفته دفاع مقدس ، روز آتش نشانی و ایمنی را به همه آتش نشانان و خانواده آنان تبریک گفت و سختی شغل آتش نشانان را به خانواده ها یادآور شد . وی با اشاره به پیشرفت هایی که در تولید تجهیزات ضد آتش به کار رفته در ساختمان ها و نیز سیستم های اعلام و اطفاء حریق صورت گرفته ، اما همچنان وجود آتش نشان و سازمان آتش نشانی غیر قابل انکار می باشد .

در ادامه ی برنامه فیلمی که از گزیده حوادث و آتش سوزی های یکسال گذشته که در شهر بندرعباس بوقوع پیوسته بود به نمایش در آمد . در این فیلم تلاش شده بود خطرات و سختی های پیرامون کار و حرفه یک آتش نشان در سوانح گوناگون ، بر روی پرده به نمایش در آید .

آقای مرادی فرماندار شهرستان بندرعباس دیگر سخنران این مجلس بود . ایشان پس از تبریک بمناسبت میلاد فرخنده امام هشتم (ع) و نیز گرامی داشتن یاد هشت سال رشادت رزمندگان اسلام در واپسین روز هفته دفاع مقدس ، با اشاره به صحنه های پخش شده در فیلم ، یادآور شد که ، بسیاری براساس تصورات شخصی شغل یک آتش نشان را تنها مهار و خاموش کردن می دانند ، در صورتی که طیف گسترده ای از حوادث هستند که آتش نشانان در آنها حضور پیدا کرده و به نجات جان و مال شهروندان می پردازند . وی ضمن قدردانی از مدیریت و پرسنل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس تلاش های صورت گرفته در حوادث خارج از حوزه استحفاضی شهر بندرعباس را ارج نهاد .

رئیس ستاد بحران استان نیز در این جمع سخنانی را ایراد نمود . آقای رنجبر پس از گرامیداشتن دو مناسبت میلاد امام رضا (ع) و هفته دفاع مقدس ، روز آتش نشانی و ایمنی را به خانواده بزرگ آتش نشانان تبریک گفت . وی پس از شمردن سختی های شغل یک آتش نشان ، همکاری تنگاتنگ سازمان آتش نشانی شهرداری بندرعباس را با ستاد بحران استان هرمزگان یادآور شد و اینکه پرسنل آتش نشانی بندرعباس در سریعترین زمان ممکن در عملیات های خارج از حوزه خدماتی معین شده ،مانند امدادرسانی در شهرهای مختلف استان و نیز ارتفاعات کوه ها ، اشاره نمودند .

جشن با اجرای قطعاتی توسط خوانندگان استانی آقایان عمران طاهری و رضا نصیری رنگ و بوی هنری به خود گرفت . گفتنی است در مابین آیتم های مختلف از تعدادی از کارکنان سازمان آتش نشانی در گروه های مختلف تقدیر و تشکر شد و لوح سپاسی به رسم یادبود به آنان اعطاء گردید .

1- برترین های آتش نشانی

2- کارکنانی که موفق به ورود به دوره کارشناسی رشته آتش نشانی شده اند

3- تجلیل از بازنشستگان

4- تجلیل از هیئت مدیره سازمان

5- تجلیل از سازمان و ارگانهایی که با سازمان آتش نشانی همکاری داشته اند

6- تجلیل از فرزندانی از کارکنان آتش نشانی که موفق به کسب افتخاراتی در زمینه های ورزشی ، علمی ، فرهنگی و هنری شده بودند

 

 

صفحه اول ا بازگشت به آرشیو

 

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است .