آرشیو خبر ا مطالب آموزشی ا حوزه عملیات ا حوزه پیشگیری ا مدیر عامل ا تماس با ما ا پست الکترونیک                                                                              صفحه اول ا بازگشت به آرشیو

 

 

 

 

 

 

  نجات لاک پشت     چهارشنبه  95/4/30

 
 

مکان حادثه : پارک ساحلی غدیر

زمان اعلام : 18:48

 

 

 

شرح خبر : جزر آب دریا موجب در ساحل ماندن یک قطعه لاک پشت گردید . حسن امینی زاده معاون عملیات سازمان آتش نشانی بندرعباس گفت :

طی تماسی که شهروندان با مرکز 125 داشتند ، از مورد در ساحل ماندن یک قطعه لاک پشت دریایی با خبر شدیم که با تلاش گروه نجات امداد ساحلی به دریا برگردانده شد .

امینی زاده با اشاره به اینکه فاصله جزر و مدی در برخی نقاط ساحل بندرعباس بسیار زیاد است ، ادامه داد : گاهی برخی جانوران دریایی مانند لاک پشت و یا دلفین ها هنگام نزدیک شدن به خط ساحلی به هنگام جزر آب ، دیگر توان بازگشت نداشته و این خطر آنان را تهدید می کند که توسط حیوانات و یا انسان شکار شوند .

معاون عملیات آتش نشانی بندرعباس در پاسخ به نحوه نجات این لاک پشت بیان کرد :

نجاتگران ایستگاه امداد ساحلی آتش نشانی بندرعباس برای اطمینان از اینکه این لاک پشت بار دیگر در تلاطم امواج ساحل گرفتار نشود ، بوسیله یک فروند جت اسکی آنرا به قسمتهای با عمق بیشتر آبهای ساحلی برده و رها نموده اند .

وی در ادامه از همکاری شهروندان دوستدار محیط زیست که با اطلاع رسانی به موقع خود در نجات یک جاندار  سهمی داشته اند ، تشکر و قدردانی نمود .

 

 

 

 

 

 

 

 

صفحه اول ا بازگشت به آرشیو

 

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است .