آرشیو خبر ا مطالب آموزشی ا حوزه عملیات ا حوزه پیشگیری ا مدیر عامل ا تماس با ما ا پست الکترونیک                                                                              صفحه اول ا بازگشت به آرشیو

 

 

 

 

 

 

  آتش سوزی منزل جان 2 کودک را گرفت     یکشنبه  95/5/3

 
 

مکان حادثه : شهرک پیامبر اعظم (ص)

زمان اعلام : 13:18

 

علت حادثه : در دست بررسی

 

شرح خبر :
شرح خبر : وقوع آتش سوزی در یک واحد آپارتمانی منجر به مرگ 2 کودک گردید .
معاون عملیات سازمان آتش نشانی درباره این حادثه غم انگیز اظهار کرد :
آتش سوزی زمانی رخ داده که این دو کودک خردسال در منزل تنها بوده اند . منزل یک واحد آپراتمانی در طبقه سوم ساختمان بود . حریق از آشپزخانه منزل آغاز شده و این دو کودک از ترس به اتاق پناه برده اند . امینی زاده افزود : با ادامه آتش سوزی ، دود در خانه پخش شده و میزان اکیسژن کاهش پیدا کرده و همین اتفاق موجب خفگی و مرگ شده است .
وی در ادامه بیان کرد : ساعت 13:18 خبر آتش سوزی توسط شهروندان به مرکز 125 اطلاع داده شده است اما زمان وقوع آتش سوزی خیلی قبل تر از آن بوده است . امینی زاده در مورد عملکرد ایستگاههای تحت فرمانش گفت : ساعت 13:22 اولین گروه آتش نشان از ایستگاه شماره 10 به محل رسیده اند ، این بدان معنی است که اولین ایستگاه در مدت زمان کمتر از 4 دقیقه توانسته به محل آتش سوزی برسد و عملیات اطفاء حریق و نجات را آغاز کند .
امینی زاده افزود : هنگامی که نجاتگران آتش نشانی کودکان را از منزل خارج کرده و به اورژانس تحویل داده اند ، آنها جان باخته بودند . وی به نقل از پزشک مرکز فوریتهای پزشکی بندرعباس اظهار کرد :
این دو کودک تقریبا نیم ساعت پیش از اعلام آتش سوزی به مرکز 125 ، بر اثر خفگی جان سپرده اند .
معاون عملیات سازمان آتش نشانی بندرعباس درباره دلیل آتش سوزی به واحد روابط عمومی گفت : علت آتش سوزی توسط کارشناسان علل حریق سازمان در دست بررسی است و به زودی اعلام خواهد .
وی از شهروندان بویژه پدر و مادران گرامی درخواست نمود : از تنها گذاشتن کودکان خردسال در خانه خودداری شود ، زیرا در صورت وقوع حادثه و یا آتش سوزی بسیار آسیب پذیر هستند . گاهی بچه ها از روی کنجکاوی و بازیگوشی ، خود موجب وقوع سوانح می شوند و در برخی مواقع همچون آتش سوزی بر اثر اتصال برق ، نشت گاز و یا رخ دادن بلایای طبیعی ، قربانی حادثه می شوند . از اینرو حضور پدر ، مادر و یا بزرگتر می تواند در رهایی آنان از شرایط خطرساز سودمند باشد . .

 

 

 

 

 

 

 

 

صفحه اول ا بازگشت به آرشیو

 

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است .