آرشیو خبر ا مطالب آموزشی ا حوزه عملیات ا حوزه پیشگیری ا مدیر عامل ا تماس با ما ا پست الکترونیک                                                                              صفحه اول ا بازگشت به آرشیو

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  آتش سوزی بازار درگهان     شنبه  97/3/5

 

ساعت وقوع حادثه :  19:20

 

در آتش سوزی بازار قدیم درگهان ، شصت مغازه طعمه حریق شد .


 حسن امینی زاده ، معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس ، در گفتگو با واحد روابط عمومی این سازمان اعلام کرد : ساعت هفت و بیست دقیقه عصر شنبه پنجم خردادماه نود و هفت ، بازار قدیم درگهان قشم دچار حریق می شود که آتش نشانان درگهان به محل اعزام می شوند .

وی افزود : با توجه به گسترش حریق ، از آتش نشانی های قشم، فلات قاره و فرودگاه منطقه آزاد قشم ، درخواست کمک می شود . اما حجم گسترده آتش سوزی ، این حریق را در وضعیت بحرانی قرار می دهد .

امینی زاده ادامه داد : پس از تماس مدیریت بحران استانداری هرمزگان با رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس ، بیست نفر از آتش نشانان بندرعباس به همراه اینجانب به محل حادثه اعزام شدیم .

وی خاطرنشان کرد : آتش نشانان بندرعباس در ساعت بیست و دو و سی دقیقه درمحل حریق حضور یافته و با همکاری آتش نشانان حاضر در محل و نیروی انتظامی ، شهروندان حاضر در محل از آنجا دور شده و امنیت به صورت جدی برقرار شد .

 آتش نشانان شروع به اطفای حریق نموده و این حریق در ساعت یک و سی دقیقه بامداد روز یکشنبه ششم خردادماه نود و هفت مهار و خاموش شد .

امینی زاده تصریح کرد : آتش نشانان قشم و درگهان جهت لکه گیری هم اکنون در محل حاضر می باشند .

وی در ادامه افزود:  در این آتش سوزی ، شصت واحد تجاری خسارت دید و به گفته کارشناسان آتش نشانی درگهان ، هفت نفر مصدوم هم بدنبال داشته است .

گفتنی است بر اساس اعلام کارشناسان آتش نشانی درگهان ، منزل های قدیمی که در پشت بازار وجود داشته به صورت واحدهای تجاری تو در تو و غیرقانونی تغییر کاربری داده شده اند که از عوامل گسترش حریق به شمار می آید . متاسفانه این واحدهای تجاری فاقد هرگونه سیستم اعلام و اطفای حریق هستند .

علت حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

صفحه اول ا بازگشت به آرشیو

 

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است .