آرشیو خبر ا مطالب آموزشی ا حوزه عملیات ا حوزه پیشگیری ا مدیر عامل ا تماس با ما ا پست الکترونیک                                                                              صفحه اول ا بازگشت به آرشیو

 

 

 

 

  شهردار بندرعباس: مردم باید برای پیشگیری از حوادث، سرمایه‌گذاری کنند

 

یکشنبه  98/07/07

 

شهردار بندرعباس گفت: مردم باید برای پیشگیری از حوادث و به خطر افتادن جان و مال خود و اطرافیان، سرمایه گذاری کنند.

یه گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس، عباس امینی‌زاده در مراسم گرامیداشت هفتم مهرماه، روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی در شهرک پیامبر اعظم (ص) اظهار کرد: برای هر کاری باید برنامه مشخص داشته باشیم و مشارکت کنندگان در آن باید وظایف خود را بر عهده بگیرند تا هدف مورد نظر دست‌یافتنی باشد.

وی افزود: مدیریت خوب، تلاش همکاران و حساسیت‌های به جا در انجام وظایف باعث دستیابی به اغلب اهداف مورد نظر در این سازمان شده است.

شهردار بندرعباس ادامه داد: مسئله دیگر برای دستیابی به اهداف، پشتیبانی است که در این زمینه حمایت‌های شورای اسلامی طی سال‌های اخیر قابل توجه بوده است.

امینی زاده اضافه کرد: علیرغم کمبود بودجه برای پشتیبانی بهتر، رفع کمبودها در بخش ماشین آلات آتش نشانی و تجهیزات تلاش فراوانی شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: هزینه نگهداری ماشین آلات در بخش آتش‌نشانی و بالابرها حدود سه برابر به نسبت قبل افزایش داشته است.

امینی زاده با تاکید بر اینکه در آینده نزدیک ماشین‌آلات این بخش مجددا تقویت می‌شود، اظهار کرد: شهر بندرعباس با رشد کنونی جمعیت، نیازمند تقویت در حوزه پیشگیری و مدیریت بحران است.

امینی زاده افزود: در این زمینه از مدیران ارشد استان درخواست حمایت بیشتر در راستای تقویت امکانات و هماهنگی های مدیریت بحران را داریم.

شهردار بندرعباس در ادامه سخنانش نیز عنوان کرد: پیشگیری، به سیاست‌گذاری و مشارکت مردم باز می‌گردد و اکنون بیش از هر چیز به مشارکت مردم نیاز داریم.

شهردار بندرعباس تاکید کرد: عامل مهم بخش عمده حوادث به اقدامات غیر اصولی و بهره‌برداری‌های غیر اصولی مربوط می‌شود، مثلا در ایام تابستان آتش گرفتن کولر و پس از آن وقوع آتش‌سوزی گسترده در منازل مسکونی و انبارها بسیار شایع است.

این مقام مسئول تاکید کرد: مردم باید برای پیشگیری از حوادث و به خطر افتادن جان و مال خود و اطرافیان، سرمایه گذاری کنند.

امینی زاده گفت: نگاه جامعه نباید این گونه باشد که هر مشکلی توسط آتش نشانی رفع شود، در حالی که می‌توان از بسیاری حوادث جلوگیری کرد.

شهردار بندرعباس با اظهار اینکه هرجا مشارکت باشد، مشکلات نیز به حداقل می رسد، افزود: به عنوان شهروند و شهردار درخواست دارم شهروندان به خودشان و ما با پیشگیری از وقوع حوادث، کمک کنند.

امینی زاده خاطرنشان کرد: اجرای سیستم اعلام حریق برای ساختمان‌ها یک اقدام موثر است که در راستای اجرای آن تلاش قابل‌توجهی صورت گرفته است.

وی در انتها تاکید کرد: آتش نشانی می تواند مشکلات را به حداقل برساند که لازمه آن مشارکت است.

صفحه اول ا بازگشت به آرشیو

 

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است .